Facebook 

 

Напишіть нам   Реєстрація    Вхід

Знаєте, де у Малині готують хрусткі крильця з KFC і нагетси як у McDonald’s?

18.06.2019
Житомирщина

«Христос і самаритянка» — родзинка Житомирського обласного краєзнавчого музею


Напередодні Міжнародного дня музеїв кореспонденти Укрінформу шукали у різних регіонах України музейні цікавинки.

Серед них і родзинка Житомира.

У Житомирському обласному краєзнавчому музеї зберігається оригінал картини «Христос і самаритянка», датований 1684 роком.

Вона намальована олійними фарбами на полотні, а її автор – відомий художник XVII століття, представник неаполітанської школи живопису Лука Джордано.

«Це полотно – яскравий приклад італійського бароко в живописі XVII століття. До нашого музею картина потрапила у 1919-1920 роках із приватної колекції маєтку Ілінських-Стецьких. Її врятували під час пожежі у палаці в Романові (райцентр на Житомирщині – авт.), а потім після Жовтневої революції полотно конфіскували і передали нам. Цінність цієї картини полягає у тому, що вона підписана самим Джордано і датована 1684 роком. Саме на той період припадає розквіт таланту митця», - розповідає старший науковий співробітник художнього відділу Житомирського обласного краєзнавчого музею Вікторія Винокурова.

За її словами, автора композиції ще називали Лука «Fa Presto» (той, що творить швидко), бо він швидко малював досить великі за розміром композиції та прикрашав розписами барокові храми й палаци Італії та Іспанії. Джордано також порівнювали з міфічним Протеєм за те, що міг імітувати манери живопису різних художників. Автор популярний завдяки відтворенню на полотні релігійних та міфічних образів.

 

Джерелом сюжету картини «Христос і самаритянка» є Євангеліє від Іоанна. Йдеться про те, що на шляху з Іудеї в Галілею Христос зупинився перепочити біля джерела «Криниця Якова». Місцева самаритянка здивувалася, коли подорожній попросив у неї води, адже знала про ворожнечу між іудеями та самаритянами.

«Робота показує невидимий рух рук. Христос простягає руку до самаритянки, ніби передаючи їй своє вчення. Вона пригортає свою руку до серця, приймаючи це вчення. Ми бачимо традиційний образ самаритянки, який відтворює красу тогочасних жінок. Христос одягнутий у червоний хітон, а це колір імператора. Його синій гіматій – символ чистоти та цнотливості. На дальньому плані – вежа, яка символізує сховище грішників. За спиною Христа апостоли, що слухають, як він спілкується із самаритянкою», - розповідає музейниця.

До слова, у залі італійського живопису XVII століття картина «Христос і самаритянка» найбільша, і це єдине полотно Джордано у краєзнавчому музеї.

Про скарби інших музеїв на сайті Укрінформу

 * * *    

Підпишіться на нашу сторінку в Facebook

Поділитися:

Коментарі

Логін: *
Пароль: *
Коментар: *
Відмінити
* Необхідна інформація