Facebook 

 

Напишіть нам   Реєстрація    Вхід

Знаєте, де у Малині готують хрусткі крильця з KFC і нагетси як у McDonald’s?

3.02.2020
Малин

Малин у кінохроніці 1943 року — у мережі з'явилося оцифроване відео


 Документальний фільм Центральної студії кінохроніки про звільнення міста Малина в листопаді 1943 року.

Кіноплівка зберігається в Центральному державному кінофотофоноархіві України імені Пшеничного. В кадрі - артпідготовка, атака танків і піхоти, види зруйнованого міста, виснажені від голоду діти в підвалах, полонені німці.

Відео опубліковане на каналі Кінохроніка Житомира. На каналі ви можете ознайомитися з раритетною кінохронікою міста Житомира та Житомирської області.
Автор каналу -
Сергій Бовкун.

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ ЗА ТЕГОМ МАЛИН ІСТОРИЧНИЙ

  * * *  

Підпишіться на нашу сторінку в Facebook

 

 

 

Поділитися:

Коментарі

Логін: *
Пароль: *
Коментар: *
Відмінити
* Необхідна інформація
2020.02.05 21:13 -
вака (8)
1 0
На фото- Будинок культури. На ближньому фоні зліва-уламки бетонного банкосховища, до війни тут був банк. Ця бетонна камера-сейф стояли кілька років, поки не побудували на її місці "генделик"
Відповісти
2020.02.05 21:31 -
вака (9)
1 0
Балкон на Будинку культури (на фото) проіснував до початку 60-х років, над балконом висів величезний груповий портрет відомої комуністичної пропоганди-Маркс, Энгельс, Ленін. Після смерті Сталіна "добавили" і його портрет. Після розвінчення "культу лічності" ту агітацію зняли, а потім і балкон зрізали.
Відповісти
2020.02.04 09:16 -
Ірина Кримська-Лузанчук (1)
1 0
Дивитися, звичайно, цікаво. Бо це історія. Однак щодо Малина - кадрів з території міста на хвилину й не набереш. Пейзажі, значні відкриті території - довкола Малина не було таких польових масивів. Більше схоже на Західну Волинь чи Поділля.
Коли показують панораму міста, до якого заходять танки, важко теж упізнати. Дійсно так, ніби з берегових низин Ірші рухаються до центру. Видно храм на пагорбі. Але де він там взявся? І будівля на поверхів 3-4? Не було там такої. Це треба питати старих, дуже старих мешканців. .
Кадри в самому місті більш достовірні. Паперова фабрика справжня. Будинок культури, шматочок тепер Соборної площі зі старими будівлями, що вціліли.
Приватні будинки дійсно схожі архітектурно на типові для Малина старої доби.
Хтось раніше писав у мережі, що зйомка постановочна. Це дійсно так. Поведінка екіпажів танків, пафосний монтаж, динамічний хід танків до міста. Стрілянина. Ворогів не показують. Бо їх уже просто не було на момент зйомки. Ворогів нехай не в бою, а вбитих, полонених, їх розбиту техніку тощо.
Хтось скаже, що не треба доскіпуватися. Мабуть. Просто особливо зачепили кадри з дітьми. Постановка, шита білими нитками. Так і чуєш, що оператор каже дітям (чи хтось із дорослих) ручки тріть над буржуйкою, буцім грієтеся. І доросла жінка тре руки ледь не за 2 метри від джерела тепла. Старається.
Такі ми і є. Слухняні, керовані. Тим паче у тих умовах, коли ще вчора у місті були чужинці.
Звичайно, діти справжні. Однак то діти, очевидячки, з якогось інтернату. Справжні діти, які натерпілися.
Одна тітонька загорнула дитину у плед чи хустку, щойно вийняту з шафи - на ній ще не випрямилися рівні рубці згинів.
Вибачте за ці цинічні коментарі. Війна та її наслідки завжди трагедія. А інформація про неї - візуальна чи будь-яка - завжди засіб пропаганди і впливу. Ось про що мої коментарі.
І як Малина там у кадрах 5%, так і правди про історію взагалі.
Відповісти
2020.02.04 09:47 -
Володимир Нечипоренко (2)
1 0
Так, це відео виринало в соц мережах, але там і згинуло. Принаймні спроба його відкопати знову не мала результату. Очевидно, що постановочний пропагандистський фільм (там ще й солдати у літній формі на авто), але й очевидно, що він мав би бути знайдений та збережений МІСТОМ, а не людьми з боку. Як не як, а у нас є Краєзнавчий музей, півтори людини штату, і "проект музею" роблений перероблений, а ще сила силенна понтов на тему "нам же тища лєт"
Відповісти
2020.02.04 14:32 -
Малинський (4)
0 0
це правда. Якби була фунція не платити з податку премію посадовцю, я б подумав, спитав, а тільки потім прийняв рішення
Відповісти
2020.02.04 14:04 -
Ірина Кримська-Лузанчук (3)
0 0
Знаєте, пане Володимире, сам факт існування цієї кінохроніки - велика удача. Якщо ми хочемо дійсно щось знайти.
Про солдатів у літній формі - чудова заувага. Совіцька пропаганда брутальна і зневажлива до споживача: хавайте, лохи!
Щодо краєзнавчого музею. Ну, він є нарешті, там триває ремонт. Початок процесу. А чим ми його наповнимо? Стараннями.
Як виглядає правда? Вже ніколи не дізнаємося. Проте цікаві експонати, гадаю, рано чи пізно будуть виставлені.
Понти про тищу літ)))) Таки да))) Але нам же і більше. Наука дозволить рано чи пізно зазирнути у минули дещо озброєніше. А сьогодні - понти. Для мене не зовсім понти, натомість акцент на значимій ролі міста. Дерев’яна архітектура зотліла і забрала всі артефакти. Проте будуть відкриття і одкровення.
Відповісти
2020.02.04 17:36 -
Володимир Нечипоренко (5)
0 0
"А чим ми його наповнимо? Стараннями" — це все від вашого незнання. От мене, наприклад, не менше цікавить історія 17-18-19-20 століть, аніж мифічного Мала. І що?? Про Єльців -- нічого, з Радзивілами -- заплутались, звідки тут Гіжицькі??, про креселечний бізнес у Малині -- нічого, а ще скажу крамольне: Городище і Малин дві різні історії(імхо). І це при тому, що в архівах найкраще збереглися документи Малинської волості.
А яму в Городищах також не покопаєш до безкінечності..,чи то так: якщо тільки навколо цього витанцьовувати, не звівши до купи іншу історію, то це і є понти
Відповісти
2020.02.04 19:31 -
Ірина Кримська-Лузанчук (6)
0 0
Думаю, що всі оці напрямки розвідок історії міста й околиць будуть заповнені згодом. Городище - не Малин, це так. Тут, швидше за все, було своє Городище. І не одне. Місце, де бував Мал, теж загадка. Можливо, назавжди без розгадки. Тепер Малин і Городище таки укупі, тому і для музею
- укупі. А 17-20 ст. матимуть свої експонати. Вірю.
Відповісти
2020.02.04 20:20 -
Володимир Нечипоренко (7)
0 0
Нічого згодом не буде! До тієї пори поки якийсь із градоначальників не побачить у цьому одну зі своїх місій.
До речі, згадайте як Олексій Григорови розповідав у себе про дахи для школи, музеї та пріоритети... Навіть не це, а те що два роки (2!! Карл!) минуло))
Відповісти
2020.02.09 10:15 -
Ірина Кримська-Лузанчук (11)
0 0
Так, про дахи пам’ятаю. Позиція очільника міста. А громада сильно наполягала/наполягає? Більшість скаже: ну а як же, звичайно дахи, школи і садочки! Щоб Ви і не сумнівалися, Володимире. А потім діти із садочків і шкіл виростуть і надаватимуть перевагу Києву, закордону. Бо сірий і безликий Малин не триматиме. Дахи щоб тільки не зривало. І я не вірю, що не можна паралельно дахи і музеї. Та музей таки розвивається по залишковому принципу. На ентузіазмі більше. Навіть коли почнуть говорити про пріоритети і статті бюджету, стверджуватиму, що можна одночасно дахи і музеї.
Відповісти
2020.02.08 19:57 -
Ольга Гура (10)
0 0
Ремонт у музеї вже зроблено, лишилося доробити опалення, зараз кімнати наповнюються стендами і експонатами. 21 лютого - перша екскурсія для школярів.
У Тимошенка В.І. дуже багато матеріалів по історії Малина. Експонатів, звісно, менше.
Сайт історії міста, у тч. із звітами по розкопках Городища. https://history-malyn.in.ua/
Відповісти
2020.02.09 10:16 -
Ірина Кримська-Лузанчук (12)
0 0
Олю! А буде якийсь захід з нагоди початку функціонування музею?
Відповісти
2020.02.10 12:17 -
Ольга Гура (13)
0 0
Такою інформацією не володію.
Відповісти